El Port de Barcelona inaugura el Maritime Silk Road Port International Cooperation Forum
El subdirector general d’Estratègia i Comercial del Port de Barcelona i president de l’Associació Internacional de Ports (International Association of Ports and Harbors – IAPH), Santiago Garcia-Milà, va oferir la conferència inaugural del Maritime Silk Road Port International Cooperation Forum
JudithC

Maritime Silk Road Port International Cooperation Forum. Font: Port de Barcelona
El subdirector general d’Estratègia i Comercial del Port de Barcelona i president de l’Associació Internacional de Ports (International Association of Ports and Harbors – IAPH), Santiago Garcia-Milà, va oferir la conferència inaugural del Maritime Silk Road Port International Cooperation Forum, que s’ha celebrat entre el 12 i el 14 de juny a la ciutat xinesa de Ningbo.
En la seva presentació, Garcia-Milà ha defensat el paper que han de jugar els ports en el desenvolupament de la nova Ruta de la Seda, destacant la importància que la digitalització, les noves tecnologies i la sostenibilitat estan tenint en el seu posicionament internacional i en la seva competitivitat. Per al president de la IAPH, els ports han d’incorporar una gestió que doni resposta a les necessitats de les comunitats a les quals donen servei i, al mateix temps, els grans desafiaments globals, com són el canvi climàtic, la mobilitat, la digitalització, la migració i la integració social.
El subdirector general d’Estratègia i Comercial del Port de Barcelona, que ha participat també en la principal taula rodona de la conferència, s’ha reunit posteriorment amb Ni Chenggang, sotsdirector general de Zhejiang Sea Port Group, la corporació que gestiona de forma unificada els ports de Ningbo, Zhoushan, Jiangxing, Taizhou i Wenzhou, per avançar en la millora de la col·laboració entre el Port de Barcelona i aquests ports xinesos, molt especialment amb el Port de Ningbo.
Santiago Garcia-Milà i Ni Chenggang
Aquesta reunió dóna continuïtat a la celebrada a Barcelona el passat 23 d’abril, durant la qual les delegacions xinesa i catalana van plantejar la necessitat de reforçar les connexions marítimes existents així com la de potenciar la col·laboració en aspectes com l’administració, la planificació i el desenvolupament portuaris, les zones logístiques i la innovació i la sostenibilitat, entre d’altres.
Els Ports de Ningbo i Barcelona tenen una relació que es remunta ja a 20 anys enrere, quan els directius del port xinès van fer estades al port català per rebre formació sobre temes portuaris i es va iniciar una relació continuada que s’ha mantingut al llarg de tot aquest temps, recolzada també per mitjà de diversos acords de col·laboració. Actualment, estan connectats per 4 serveis setmanals directes amb un temps de trànsit de 26 dies.

Key Maritime Silk Road projects. Font: ecfr.eu
El Port de Ningbo és actualment el quart port de contenidors del món. Durant l’any 2017, van passar pels seus molls 24.640.000 TEU, amb un increment del 14,3% respecte a l’exercici anterior. Forma part de Ningbo-Zhoushan Port Group Co, Ltd, una corporació creada el setembre de 2015 i que està integrada dins de Zhejiang Sea Port Group.
Port de Barcelona: http://www.portdebarcelona.cat/
Zhejiang Seaport Bulk Commodity Exchange Co., Ltd.: https://www.zhgce.com/web_en/index.jsp
European Council on Foreign Relations (ECFR): http://www.ecfr.eu/publications/summary/blue_china_navigating_the_maritime_silk_road_to_europe
ECFR: @ecfr
Center for Strategic and International Studies (CSIS): https://www.csis.org/analysis/chinas-maritime-silk-road
CSIS (@CSIS)
China Daily: http://www.chinadaily.com.cn/m/guangdong/zhanjiang/node_53000381.htm